دستاورد| ساخت دستگاه آزمایشگاهی اپتیک المپیاد جهانی فیزیک

دستاورد| ساخت دستگاه آزمایشگاهی اپتیک المپیاد جهانی فیزیک


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 98359
یک شرکت دانش‌بنیان توانست با طراحی و ساخت دستگاه‌های آزمایشگاهی اپتیک المپیاد جهانی فیزیک که در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، تحسین برخی از تیم‌های خارجی شرکت کننده در این المیپاد را برانگیزد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، شرکت دانش‌بنیان فن آموز، توسط جمعی از مخترعان فعال در حوزه آموزش علوم تاسیس شده است. ترویج آموزش جذاب، لذت بخش و اثربخش علوم و فناوری در محیطهای آموزشی به ویژه مدارس کشور از طریق توسعه روش های آموزش مبتنی بر آزمایش و مشاهده و طراحی و تولید ابزارهای آزمایشگاهی و آموزشی علوم تجربی از اهداف این مجموعه در ایجاد سامانه رشد آموزه های جوانه ها و فناوری آموزشی سراج است.

فن آموز در 10 سال گذشته دو شعار در جامعه گسترش داده است، شعار اول یادگیری با طعم لذت و شعار دوم مشاهده و تجربه جایگزین ندارد.

مخاطبان این مجموعه، باشگاه دانش آموزی و مسابقات علمی دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی و مخاطبان خانه های ترویج علم و برنامه های تلویزیونی، عموم مردم هستند همچنین لازم به ذکر است؛ محصولات دانش آموزی در فروشگاه اینترنتی سایت فن آموز به سراسر کشور عرضه می شود.

در این دوره از المپیاد جهانی فیزیک، بخش عملی با استفاده از دستگاه‌های آزمایشگاهی اپتیک طراحی و تولید شده توسط شرکت «فن آموز» برگزار شد.

این دستگاه‌های پیشرفته که از مردادماه سال گذشته به صورت محرمانه طراحی و ساخته شده بودند، دانش‌آموزان را به چالش کشیدند تا با انجام آزمایش‌ها و تحلیل داده‌ها، مهارت‌های خود را به نمایش بگذارند.

کیفیت ساخت بسیار بالا و ایده‌های نوآورانه بکار رفته در این دستگاه‌ها، تحسین شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان را برانگیخت. به گونه‌ای که برخی از کشورهای شرکت‌کننده نسبت به خرید این دستگاه‌ها ابراز علاقه کرده و قصد دارند از آن در مراکز آموزشی خود استفاده کنند.

پنجاه و چهارمین دوره المپیاد جهانی فیزیک با حضور ۲۰۰ دانش‌آموز نخبه از ۴۷ کشور جهان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

این رویداد، شامل آزمون‌های تئوری و عملی بود که دانش‌آموزان را به چالش کشید تا دانش و مهارت‌های خود را در زمینه فیزیک به نمایش بگذارند.

#20

بیشتر بخوانیم